Emmas

Fördelar med glutenintolerans (jämfört med diabetes)

Publicerad 2005-02-17 10:23:02 i Allmänt,

- man behöver inte ta blodprov och sprutor

- under förutsättning att man håller sin diet får man inga komplikationer

 

Fördelar med diabetes (jämfört med glutenintolerans)

- man får äta allt, åtminstone lite och åtminstone ibland

- man kan fuska vid enstaka tillfällen om man inte orkar vara duktig

 

Fördelar med både diabetes och glutenintolerans (jämfört med tex amyloidos)

- Det är stora kända sjukdomar, folk i allmänhet vet ungefär vad de innebär, de har aktiva intresseorganisationer, mycket forskning, kunniga läkare etc.

- Om man sköter sig är man egentligen frisk och mår bra (åtminstone så länge man slipper komplikationerna från diabetesen)

 

Nackdelar med både diabetes och glutintolerans

- Det är kända sjukdomar, folk tror att de vet vad de innebär och vad man kan äta och hur man ska leva och må...

- De är kroniska! Min lilla flicka har dem och hon blir aldrig frisk.

 

Kommentarer

Postat av: Jane

Publicerad 2005-05-30 16:08:46

Hej!
Sökte på Internet efter glutenintolerans kombinerat med diabetes och fick träff på din blogg. Min dotter har också troligen både och. Diabetes har hon haft sedan februarei i år och gluten fick vi veta att det rutinmässiga blodprovet var postitivt i förra veckan, så nu väntar vi på tunntarmsprovet. Det verkar bedrövligt att ha både och ... Kan det bli mycket krångligare?? Vore kul om vi kunde få kontakt och utbyta erfarenheter. Är inte så hemma på bloggar, men jag tänkte jag måste skicka in en kommentar i alla fall, så får vi se vad som händer.
/Jane

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela