Emmas

Vilken vecka...

Publicerad 2006-04-01 15:50:15 i Allmänt,

Nu har vi hantverkare hemma som har slipat parketten i vardagsrummet och ska byta golvet i köket och hallen på nedervåningen, samt kakla i köket och gästtoaletten och byta bänkskivorna. Vi har tömt hela nedervåningen på möbler och fyllt sovrummen uppe med ägodelar, allt är en enda röra. Till råga på allt så fick jag förnyelsefnatt och annonserade ut vår matgrupp på Blocket, och plötsligt var den såld utan att vi hade någon ny, så vi fick sitta på golvet och äta. Nu har vi i alla fall fått tag på nytt bord och nya stolar, men det krävdes två turer till IKEA för de stolar vi estmt oss för var slut i Barkarby, så det blev till att åka till Kungens Kurva också.

Natten till torsdag lossnade Siris infusionsset, den kanyl där insulinet från pumpen går in i kroppen, med följd att hon fick insulinrist och syraförgiftning och kräktes, puh, jobbig natt. Efter halva torsdagen var hon i alla fall helt återställd och vi njöt av det fina vårvädret, men då råkade vi ut för motgång nummer tre:

Vi krockade! Påkörda bakifrån av en stor jeep-aktig bil så vårt bakparti lev intryckt och skevt, bakluckan går knappt att öppna och ena lyktan är krossad. Vår nya fina Volvo! Skönt i alla fall att inte vara skyldig till olyckan, killen i jeepen var mer förtvivlad än jag. Och ingen blev skadad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela