Emmas

Nu har jag tagit mig igenom Knut Faldbakkens

Publicerad 2006-01-15 18:05:57 i Knoppen,

Bröllopsresan. Visst fanns det mycket att känna igen sig i, eftersom den handlade om ett par i 40-årsålern med två barn, men jag tyckte att den var ganska tungläst (rent språkligt alltså, förutom att handlingen var deprimerande eftersom det handlade om hur mannen upptäckte att det äktenskap som han själv upplevde som stabilt, tryggt, byggt på ömsesidig respekt av frun inte uppskattades alls, utan hon ville tvärt om skiljas).

Faldbakken räknas väl som en av de stora samtida Nordiska författarna, så det är bara att konstatera att jag inte är litterär nog att uppskatta honom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela