Emmas

Den ryske vännen av Kajsa Ingemarsson

Publicerad 2006-03-03 08:26:48 i Knoppen,

De flesta känner väl till den här romanen, den har varit ganska omtalad i media - säkert mot bakgrunden av att

- Kajsa Ingmarssom är en TV-kändis
- hon har själv jobbat på SÄPO
- hennes tidigare böckare, framför allt Små citroner gula, har varit stora framgångar försäljningsmässigt och hos kritikerna.

Den här boken började bra, ett scenario byggdes upp med olika personer och deras livssituation, en beröringspunkt för de olika personerna och ett problem som växte sig allt större. Så trappades historien upp och man väntade på att handlingen skulle ta fart och det skulle bli riktigt spännande. Men det blev det aldrig riktigt. Det liksom bara planade ut och tog slut.

Jag läste för något halvår sedan På det fjärde ska det ske, Kajsas debutroman, den var mycket bättre! En både rolig och sorglig bok där både den yttre handlingen och figurernas inre utveckling var fängslande och underhållande. Den kan jag rekommendera - särskilt till tjejer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela