Emmas

Lyckad lucköppning

Publicerad 2007-12-10 17:45:43 i Kreativt,

På mitt jobb har vi en levande adventskalender. Det började med att vi en morgon vid fikabordet satt och såg ut genom fönstret och någon sa att det var så stämningsfullt med snön som föll. "Som en levande adventskalender". "Vi har så många dörrar här att det är som luckorna på en adventskalender" fyllde någon i, och genast var det en tredje, jag tror det var Christin, som sa "JAG VET! Vi gör en adventskaleder! Varje dag öppnar vi en kontorsdörr och så får den som har det rummet fixa något därinne." Vi var flera stycken som hakade på och tyckte det var en bra idé, och Juliana tog på sig att fördela ut luckorna.

Så den första vardagen i december, förra måndagen, satt det lappar med datum på ett antal rumsdörrar, och Juliana själv hade den första luckan. När vi öppnad dörren på angiven tid stod hon därinne och tände ett ljus och läste versen "När första ljuset brinner..." och bjöd på pepparkakor.

Sedan dess har vi öppnat en lucka (dörr) varje morgon och det är riktigt roligt när ett 20-tal kommunaltjänstemän förväntansfullt samlas utanför en dörr klockan 8.45 för att sedan sträcka på halsarna och kika in ackompanjerade av förtjusta utrop. Nästan varje morgon har vi blivit bjudna på något; skumtomtar, en chokladbit, glögg eller pepparkakor. De flesta hur gjort något fint eller roligt pynt och några har spelat musik. I morse, nobeldagen, stod prinsessorna Madeleine och Viktoria innanför dörren! Eller rättare sagt Christin och Jenny i sina finaste klänningar och med foton av prinsessornas ansikten framför sina egna. 

Så förväntningarna är på topp inför kommande lucköppningar!

Kommentarer

Postat av: Beppe

Publicerad 2007-12-10 21:17:31

ufffff vad jag har ångrat mig....
Hälsningar
/Beppe

Postat av: Emma

Publicerad 2007-12-12 14:49:12

Jag förstår att du ångrar dig Beppe, inte alla arbetsplatser är som den här! I morse fick vi skinkmackor av Gun och Jenny, och i går var det Patrik som iförd luva bjöd på lussekatter.

Postat av: Malin

Publicerad 2007-12-12 18:26:59

Vad har du för nummer på din dörr då? Får de kanske hemkokta polkagrisar? :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela