Emmas

Stinsen vs Kista Galleria

Publicerad 2007-02-10 15:34:02 i Allmänt,

Nu när vi har flyttat har vi lika nära till Stinsen köpcentrum som vi förut hade till Kista Galleria. Det finns vissa tydliga skillnader mellan dessa två inomhusköpcentra:

1. Trängsel. I Kista är det alltid knökfullt med folk och man får armbåga sig fram och stå i kö när man ska ha något. I stinsen är det nästan ödsligt. 1 poäng till Stinsen, såvida man inte är ute efter folkliv...

2. Kista har restaurangtorg och bio, poäng till Kista.

3. Livsmedelsbutiker. I Kista finns det en halvdålig Konsum och en halvbra Ica. I Stinsen finns det en riktigt bra Vinn. Bra på så sätt att den har ett otroligt utbud, den är rymlig med breda gångar och känns fräsch. (I sin reklam kallar de sina kunder för "vinnare", så nu är vi vinnare. Förut handlade vi på Konsum vad var vi då, konumenter? Och de som handlar på Ica måste väl vara Ica-handlare). Poäng till Stinsen.

4. Butiksutbud. I stort sett är det de vanliga kedjorna som finns i båda. Men Kista har Clas Ohlson och Systembolaget. Poäng till Kista.

Oavgjort alltså, men vänta bara tills Clas Ohlson och TacoBar har öppnat i Stinsen...

Kommentarer

Postat av: Ulrika

Publicerad 2007-02-13 15:38:25

Ååhh .. Vi flyttade från Stockholm till Falun för snart 5 år sedan, jag jobbade i Kista och vi brukade helgshoppa i Stinsen. Nu fick jag riktig hemlängtan! Mycket har säkert hänt på båda ställena sedan vi flyttade, men på den tiden så hade nog min poängfördelning blivit ganska lika. Jag gillar båda!

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-02-13 18:55:04

Kul att fler än mina släktingar läser och kommenterar! Jag gillar också båda, det känns lyxigt att ha 5 min promenad till ett bra köpcentrum.

Postat av: Jesper

Publicerad 2007-03-01 19:45:11

Här har vi Lanna centrum och det är inte alls illa. Det sägs nämligen att det en gång i tiden fanns en Ica-butik här. Just nu finns bara en nedlagd köksinredningsfirma och en IOGT-NTO-lokal.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela