Emmas

Nästan ny Volvo

Publicerad 2007-01-08 12:39:19 i Allmänt,

Då tror man ju att man inte ska behöva bekymra sig. Men vi har haft problem med att bilen går på så höga varv, motorn rusar, så vi har inte vågat köra sedan mitten på december. Men nu trodde vi att det skulle lösa sig eftersom vi hade tid på verksan i dag. Nyss fick jag det här mailet av Mats:

Bilmekanikern ringde, han hade försökt smörja med det gick icke. Det kärvar i en del av motorn, spelhuset tror jag det hette. Den del som behövs är restnoterad hos fabriken utan ytterligare besked. Det kan ta allt ifrån en vecka till månader (!), kostnad ca 3 500 sek totalt. Ringde försäkringsbolaget, vi har inget att hämta där utom begränsning av kostnaderna om det kan räknas som "maskinskada". Om vår bil har gått mindre än 5000 mil så kostar det oss 2000 unjefär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela