Emmas

Ok, nu har jag funderat ut några underligheter

Publicerad 2007-03-21 21:54:22 i Allmänt,

(se utmaningen tidigare)

1. Det första jag kom på som är underligt med mig är att jag blir vackrare ju äldre jag blir!

2. Direkt därefter kom jag på att det är underligt att jag inte är mer självkritisk.

Sen funderade jag i flera dagar, men kom mest på saker som är underliga med andra, till exempel att de hellre står och trängs i den pendeltågsvagn som stannar närmast utgången, än sitter i en annan vagn där det finns gott om plats och sedan går en halv minut längre när de har stigit av; eller att de tycker det är gott med smält smör på rostat bröd. Men sen kom jag på en sak som är konstig med mig, och som också är det som gör att jag absolut inte vill stå på pendeltåget,

3. Jag får ont i ryggen när jag står eller ligger, sitta går bra.

I går kom jag att tänka på en annan sak som jag har varit facinerad länge, alltså

4. Mina ögon är helt olika färg beroende på vad jag har för färg på kläderna. Tydligt grå med grå tröja, knallgröna med grön kofta eller riktigt blå med blå topp.

5. Man skulle kunna tycka att det är underligt att jag inte bryr mig om att hålla det välstädat hemma med tanke på att jag är rätt så intresserad av heminredning och tycker att jag har ett vackert hem (när det är någorlunda ordning).

I samma anda skulle jag kunna påstå att det är konstigt att

6. Jag inte är intresserad av mode och smink trots att jag är såpass fåfäng och gärna vill uppfattas som snygg. Det kanske ockå har att göra med punkt 2 - jag inbillar mig faktiskt att jag hör till den lyckliga skara som är snygg oavsett vad jag har på mig och utan smink, ha, ha.

Och utmaningen skickas vidare till Enar, Malin, Jesper, Trent och Ulrika, det skulle ha varit 6 men jag kommer bara på dessa bloggare varav det är två par som har gemensam blogg.

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2007-03-21 22:53:18

Jag borde ha förstått att du skulle ge dig på mig när du fick den där utmaningen!

Postat av: pappa B

Publicerad 2007-03-22 08:41:55

Tjenixen
Kul att du tittade in hos mig en stund. Jag hoppas att du kommer tillbaka. Skall kika in hos dig med, ha det så bra.

Postat av: Tina

Publicerad 2007-03-27 13:10:38

De flesta blir vackrare ju äldre de blir! Ha en fin vår, //Tina

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela