Emmas

Sanna Nielsen, Grace Jones och jag

Publicerad 2008-03-18 22:09:04 i Allmänt,

När vi av någon anledning började prata om Grace Jones för ågon vecka sedan sa Mats något om att "hon är ju två meter lång". "Det är hon inte alls", sa jag, "hon är ungefär som jag". Sedan googlade jag på Grace Jones och kom fram till att hon är mellan 1,75 och 1,79.

I lördags när vi satt hemma hos David och Erica och tittade på melodifestivalen, och Sanna Nielsen kom in på scenen var det någon som sa att "hon är ju två meter lång", och jag blev tvungen att protestera igen och säga att hon är ungefär som jag.

Faktum är att jag "samlar" på långa tjejer, d.v.s. jag brukar lägga på minnet vilka som är i min längd (runt 1,79) för att få en bild av hur jag ser ut. Jag hade naturligtvis komplex för min längd när jag var yngre. Alltså samlar jag i första hand på snygga tjejer.

I min samling ingår förutom ovan nämda också:
Eva Dahlgren 1,78
Carolina Klüft 1,77

Sonja Aldén 1,80
min kompis Kalle 1,77
min kompis Dörte 1,81

min svågers syster Katarina 1,79


Något som stör mig är att Carolina Klüft väger mindre än jag. Inse hur stor min mage måste vara med tanke på alla hennes muskler!


En rolig detalj är att Kajsa Bergkvist inte får vara med i samlignen, hon är för kort! (1,75)


(alla angivna längder får tas med en nypa salt, jag har tagit dem ur minnet och kan inte garantera att de är rätt!)

Och så återstår bara min gissning om vad folk säger om mig när jag inte är närvarande: "Emma, hon är ju två meter lång!"

Kommentarer

Postat av: Enar

Publicerad 2008-03-19 19:16:10

Jag känner en kvinna du brukar göra fastighetsaffärer med som landar på 1,80 blankt.

Postat av: Emma

Publicerad 2008-03-19 22:52:37

Jag funderade på att ta med Maria och även kusinerna Kristina och Birgitta, men hade inga siffror att komma med, så jag avstod.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela