Emmas

Baletten Svansjön på Operan

Publicerad 2008-05-12 20:15:46 i Knoppen,

Jag och döttrarna fick biljetter till Svansjön. Ingen av oss hade varit på balett tidigare, men vi har Svansjön på tecknad film, så vi visste ungefär vad den handlade om och kände igen musiken.

Eftersom den började kl 19.30,vilket är ganska sent för Siri, och eftersom jag var lite orolig att vi skulle bli uttråkade om det höll på för länge, hoppades jag att föreställningen inte skulle vara för lång. Det var fyra akter!

Vi blev överförtjusta i lokalen, dansen var vacker, kostymerna var vackra, dekoren var magisk, musiken underbar. Vi förbeställde fika till första pausen och njöt i fulla drag av att gå fram till ett dukat bord med läsk, kaffe och en chokladkaka när kön till serveringen ringlade lång. Men... det var svårt att hänga med i handlingen, det var svårt att vara tyst och framåt tiotiden var det svårt för Siri att hålla sig vaken. Så då gick vi trots att det inte var slut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela