Emmas

Anna Anka, brosk och Janssons frestelse

Publicerad 2009-12-18 12:45:31 i Mat,

Jag har aldrig tidigare gjort ett blogg-inlägg om Anna Anka, men nu är det dags! Och det hamnar under kategorin mat. Läste Metro på pendeln i morse, och hittade då följande artikel om Anna Ankas julfirande: Anna Anka häller kapslar med svensk brosk över sin Janssons Frestelse 

Förstoring av den intressanta delen av artikeln:
Brosk, förstoring

Mycket intressant! Är det en skånsk tradition att ha brosk i janssons? Blir det gott? Var hittar man kapslarna - på Konsum, eller måste man gå till hälsokostaffären? Jag gillar ju inte janssons, men med brosk kanske det blir en helt ny upplevelse!

Om det är så att det hela är en felskrivning eller beror på att Anna har glömt delar av svenska språket ich blandar ihop ordet "brosk" med något annat, vad ska det vara egentligen? Och vad fick reportern att över huvud taget ställa frågan "Blir det brosk på julbordet?".

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2009-12-21 21:10:22

Har du löst mysteriet med brosket? Man kanske brukar ha det i Janssons?! Kanske bara vi i vår släkt som inte fattat det...

Postat av: Emma själv

Publicerad 2009-12-21 22:34:49

Alida kanske har löst mysteriet, hon såg Anna Ankas jul igår och då visade det sig att Anna äter brosk för att inte få cancer och det tror hon för att hajar, som har brosk-skelett, inte får cancer. Eller nåt sånt...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela