Emmas

Blixtvik - en opålitlig bredbandsleverantör

Publicerad 2009-11-04 17:11:20 i Allmänt,

Blixtvik är vi förbannade på!
Nu ligger vårt bredband nere och har gjort det sedan i torsdags. Tack så mycket för det, Sollentuna Energi och Blixtvik! Och tack så mycket för den obefintliga informationen på era respektive hemsidor!


Jag kan inte lägga ut mina bilder från helgen, och jag kunde inte vara med på förra veckans tisdagstema "kusligt" trots att jag minsann har en del kusliga bilder från halloween.

Vi har inte bara internet via bredbandet, utan dessutom telefonen, så kallad IP-telefoni. De som har försökt ringa oss (sedan i torsdags!!) har inte fått något felmeddelande, utan det har bara tutat upptaget, vilket är extra irriterande eftersom de då har tagit för givet att vi är hemma, och inte föröskt nå oss på mobilerna istället.

När vi har felanmält har vi, efter lång telefonkö, fått beskedet att de känner till problemet. Men varför lägger de i så fall inte ut info på hemsidan, så man slipper sitta i telfonkö? Suck.

Nu sitter jag på jobbet, härifrån kommer jag ut på internet, men jag kan förstås inte lägga ut några foton. Så jag återgår till min föresats att illustrera inläggen med en teckning istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela