Emmas

Nu är jag trött på pendelkaoset!

Publicerad 2010-02-24 09:24:24 i Allmänt,

0-5fa3ce78700ebe3a21a746f1de7aa0fa.png

...och framför allt på SL´s dåliga information. Här kommer två exempel:

I förrgår skickade de ideligen ut ett inspelat meddelande i högtalarna på stationerna - "På grund av rådande väderlek är vissa tåg inställda och föresninga kan förekomma. För mer information se stationernas monitorer". När jag gick till monitorn så stod där: "På grund av rådande väderlek är vissa tåg inställda och föresningar kan förekomma. För mer information se stationernas monitorer". Jag lovar! På monitorn stod det att man skulle titta på monitorn för mer information!? Men inget om vilka tåg som var inställda.

I morse framgick av monitorn och på ljustavlan vid spåret att tåget med ordinarie avgångstid 8:09 inte var försenat. Men inget tåg kom. Även idag ropade de ut i högtalarna att man skulle se monitorerna för närmare information, med tillägget "endast 30-minuterstrafik på sträckan". Men på monitorerna stod alltså alla ordinarie tåg som om de skulle gå. Jag frågade i luckan, och det var endast tågen med ordinarie avgångstid på minuttalen 54 och 24 som var i trafik (försenade förstås, men denna gång bara 15 minuter, fast då hade jag ju redan väntat i 15 minuter).

SL anstränger sig i alla medier för att förklara varför det är omöjligt att hålla trafiken igång denna vinter, men VARFÖR är det omöjligt att INFORMERA?? Vi lever trots allt 2010, det finns informationsteknologi!!

Och en sak till, hur de uttrycker sig: "Föresningar kan förekomma". Jag tror inte ett enda tåg har varit i tid den senaste veckan. Ofta är de en halvtimme försenade eller mer. I fredags tog jag taxi hem (för 814 kr) efter att ha väntat i 40 minuter. Då flyttades den beräknade tiden fram med några minuter i taget, så att man hela tiden trodde att det snart skulle komma ett tåg.

Jag är också hjärtligt trött på de resenärer som har tappat allt vett, plötsligt gäller inte längre att släppa av avstigande innan man går på tåget. Hundra försenade och uppretade resenärer som ska ut genom en pendelstågsdörr samtidigt som hundra andra försenade, frusna och uppretade personer ska in genom samma dörr är ingen rolig upplevelse.

Utan att ha tittat på de andra bidragen till veckans tisdagstema "kaos" kan jag gissa att det är fler som handlar om trafiken?

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2010-02-24 20:49:06

Usch det där låter allt annat än kul! Jag är glad att jag bor i en liten stad där jag med lätthet kan gå dit jag ska, eftersom avstånden inte är så långa.

Ha en fin kväll!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela