Emmas

Tidsfördriv: Gör omslaget till ditt debutalbum!

Publicerad 2010-07-28 20:49:40 i Kreativt,

Att betala räkningar är inte så kul, det är lätt att hitta annat att sysselsätta sig med såhär vid datorn. På en blogg hittade jag ett pyssel som jag inte kunde låta bli:

1. Gå till Wikipedia. Klicka på Slumpartikel i vänstermenyn.
Den första slumpmässiga artikeln som Wiki visar för dig är namnet på ditt band.

2. Slumpa fram ett citat genom att gå till Citatsnurran.
Ta de sista fyra eller fem ordet i citatet som du möts av och det blir titeln till ditt första album.

3. Gå till Flickr-sidan Last 7 days.
Tredje bilden blir ditt skivomslag.

4. Använd Photoshop eller liknande för att sätta ihop omslaget.

Jag gjorde två:


(ok jag fuskade och tog bara tre sista orden i citatet)


(Jag manipulerade ursprungsbilden så det blev "tvillingar" av bebisen)

Eftersom jag kände att jag själv var för lite delaktig i resultaten (som jag i och för sig är väldigt nöjd med!) har jag modifierat reglerna lite. Nu lyder de så här:

Utgå från din närmaste chefs födelsedag förra året. Tips: Chefens födelsedatum hittar du på Eniro! Leta reda på det blogginlägg i din blogg som är skrivet närmast efter detta datum. Ett till fyra ord ur rubriken är artistnamnet.

Gå till din e-post. Leta i utkorgen reda på det första meddelande som är skrivet efter datumet. Välj ett ord eller en fras ur meddelandet som namn på albumet.

Leta upp det första fotografi som du har tagit efter datumet. Detta ska du använda till omslaget.

Ok, detta blev inte lika lyckat... Men det är i alla fall JAG som har gjort det!


Kommentarer

Postat av: Oti

Publicerad 2010-07-29 08:14:52

Vilka grymt fina album du fick ihop! Jag gillar att du hittade på en egen pysselvariant, mycket kreativt :-) Jag följde dina instruktioner och så här blev resultatet: http://bit.ly/ad0oXo



Ha en riktigt härligt dag!

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-07-29 21:10:19

Oti, jag gillade ditt nya också, den skivan skulle jag köpa!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela