Emmas

Sinemorets

Publicerad 2010-06-28 16:08:23 i Allmänt,

- kan på svenska även stavas Sinemoretz, Sinemorits eller Sinemoritz (i Bulgarien stavar de med kyrilliska bokstäver),
- är en litet samhälle vid Svarta Havet, längst söderut i Bulgarien nära gränsen till Turkiet,
- har otroligt dåliga vägar, även med mina mått mätt och jag har ändå bott i Rörvattnet...
- ligger i ett naturreservat,
- är vilt och vackert!

Naturen i Sinemorets

- är inget för den som är ute efter hålligång eller shopping,
- är perfekt för den som vill slappa, sola, bada, titta på fåglar, umgås med skandinaver och tyskar, äta och dricka utan att plocka fram plånboken (här förutsätter jag att du bor på Bella Vista med "all inclusive", det är det man gör som svensk...).

Fler bilder finns på min fotosida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela