Emmas

Mitt nya kaxiga jag

Publicerad 2010-11-21 10:11:00 i Allmänt,

För ett tag sedan var jag på väg genom Sollentuna Centrum när jag blev tilltalad av en telefonförsäljare. Mitt svar var så otypiskt mig att jag var tvungen att berätta om incidenten när jag kom hem.



Några dagar senare kom jag, Mats och Alida ut från IKEA när det stod några unga män och delade ut flygblad. Flygbladen visade sig innehålla rasistisk propaganda. Längst ned med stora bokstäver stod det "Stoppa svenskhatet". Vi blev naturligtvis förbannade och min första tanke var att slänga flygbladet i närmsta papperskorg. Men sen kände jag att näe, jag måste säga ifrån!

Så jag vände på klacken, gick tillbaka, stack upp flygbladet under näsan på honom och sa med viss emfas:

- Jag bekämpar hellre invandrarhatet!

Alida var den som kopplade ihop dessa två händelser, och hon avslutade med orden:

-Just nu är jag nästan lite stolt över dig, mamma, men jag har en känsla av att det snart kommer att bli pinsamt om du ska fortsätta så här... 

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2010-11-21 13:04:02

Tänkte häromdagen att det är väldigt ofta du är stolt över dina barn. Det är ju kul (och fullt förståeligt)! Och ännu roligare när barnen är stolta över mamma! Visst är det skönt när man börjar bli så gammal att man fått lite skinn på näsan och faktiskt kan säga det där som man bara tänkte att man ville säga när man var yngre.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela