Emmas

Böcker böcker böcker - däribland "Dannyboy & kärleken"

Publicerad 2010-10-24 12:37:13 i Allmänt,



Så här såg det ut i mitt fönster tills alldeles nyligen. Alla bokhyllor är överfulla och i väntan på en lösning staplades böckerna i fönstret.

Av dessa böcker är det framför allt en som är värd att nämna: Dannyboy & kärleken av Daniel Åberg.

dbkinbundenliten2.jpgDet är en roman om en ung man som efter att ha sprungit genom Uppsala, iklädd frack och utan pengar, hoppat på ett tåg och hamnat i Stockholm, träffar en flicka som precis tänkt hoppa framför ett tunnelbanetåg.

Boken handlar om deras dygn tillsammans, samt en hel del tillbakablickar i åtminstone hans historia. Vem är han, vad är han på flykt från? Vem är hon, vad är hon på flykt från? Hur ska det gå för dem?

Boken ger inte alla svar, men den är full av stockholmsmiljöer, den har ett alldeles eget språk, det är fina personskildringar och jag tyckte mycket om den!  

Lösningen på utrymmesbristen blev att slänga en massa videofilmer som vi ändå inte planerade att se igen. (Att vi inte planerar att läsa om 95% av alla böcker vi har talar förstås för att vi inte skulle behöva spara dem heller... Jag kanske ska försöka vänja mig vid tanken på att man kan göra sig av med böcker).

Kommentarer

Postat av: carolinakarlsson

Publicerad 2010-10-24 14:06:07

Vill du vara med och tävla om en parfym värde 349:-? klicka bara på länken i den här komentaren så kommer du direkt till inlägget, där du kan läsa mer! :)



http://carolinakaarlsson.blogg.se/2010/october/tavla-om-jessica-simpson-fancy.html#comment

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela