Emmas

Kanske någon i vår bil skulle passa där...

Publicerad 2010-09-26 21:35:43 i Alida,

Vi är på väg hem från landet och Alida sitter och slötittar ut genom fönstret.

Vi passerar en vägskylt.

- "Blåsta Skolkloster"?? säger Alida med mycket undrande tonfall.
- Nej, säger jag, Bålsta och Skokloster.
- Vad betyder det?
- Vad det betyder? Det betyder ingenting, det är två ställen.
- Jaha! Jag trodde det var typ ett kloster som var en skola där de som var blåsta gick!



En skön helg har vi i alla fall haft, och vi var ute i skogen bara en dryg timme och det fanns helt sjukt mycket svamp, 2,5 kg plockade vi. Vi skördade vår potatis också, det var desto mindre, ca 250 gram, räckte till en förrätt. Men gott! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela