Emmas

Man är ju en obotlig besserwisser

Publicerad 2011-08-24 17:05:17 i Språkpolis,

... eller vad sägs om nedanstående mail-växling (svaret först och första meddelandet sist):

----------------------------------------------------------------------
Hej!

Tack för påpekandet. Det är helt korrekt att ödlor inte är amfibier. Ordet vatten, i vattenödlor, har dessvärre fallit bort.

Vänligen

Lars-Åke
 
       Fil dr, 1:e intendent
       Jourhavande biolog
 
       Naturhistoriska riksmuseet
       Box 50007
       SE-104 05 Stockholm
 

-----Ursprungligt meddelande-----
Från: Webbredaktionen
Skickat: den 24 augusti 2011 13:08
Till: Lars-Åke
Ämne: FW: Synpunkt på nrm.se

Nåt käckt svar på detta? Återfinns på sidan

http://www.nrm.se/sv/meny/faktaomnaturen/djur/grodochkraldjur.188.html

/Sigrid

-----Original Message-----

From: [email protected] [mailto:[email protected]]
Sent: den 24 augusti 2011 12:23
To: Webbredaktionen
Subject: Synpunkt på nrm.se

Synpunkt:

"Groddjur, tillsammans med salamandrar och ödlor, kallas även amfibier" så står det. Men ödlor är väl inte amfibier utan kräldjur/reptiler???

Namn och e-postadress

Emma Nordvik
[email protected]
-----------------------------------------------------------------------


...och självklart måste jag visa upp på bloggen hur bra jag är som kan tillräckligt mycket biologi för att våga ifrågasätta Naturhistorisk Riksmuseet, haha jag är ju för pinsam :P

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2011-08-27 19:32:30

Nu har de ändrat på nrm:s hemsida :-) Besserwisser! ;-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela