Emmas

Ett blogginlägg från en säker bilförare

Publicerad 2011-02-03 22:56:41 i Allmänt,

När jag och Siri kom till parkeringshuset på Astrids Lindrgens Barnsjukhus igår var det fullt. Flera bilar cirklade runt och slogs om de platser som blev lediga när någon åkte därifrån.

Men en plats var det ingen som ville ha, den var för trång. Vi skulle vara hos läkaren om tre minuter, vad göra? Ja, det var bara att glida in på den lilla yta som fanns, inga problem alls faktiskt! Jag är grym! Sedan var det inte så lätt att ta sig ur bilen, jag fick klättra över och gå ut på passagerarsidan.


Bilen med takbox är "vår" bil (hyrbil fortfarande alltså... när ska vi få tillbaka vår kära S-Max??)

På väg hem från sjukhuset blev vi kontrollerade av en polis med en laser-fartmätare, men det gjorde ingenting för jag höll laglig hastighet. Kändes inte helt fel heller, särskilt när vi minuterna efteråt såg hur en polisbil plockade in en lastbil som nyss hade kört om oss.

Kommentarer

Postat av: Ann-Louise

Publicerad 2011-02-07 08:37:31

Hoho det var nära! :D

Tack för tipset om http://sahlberg.se/bjorn/

Han tar helt fantastiska bilder!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela