Emmas

Falken

Publicerad 2011-07-25 22:10:49 i Allmänt,

Det bor en falk granne med oss på landet. Eller ett par, är det väl. Fast i år har jag inte hittat var de har sitt bo. För två år sen lokaliserade jag boet, och ag tror nog det var falkarna som häckade på kyrkogården för typ fyra år sedan. Men det var för två år sedan som jag lyckades bestämma mig för vad det var för rovfågel som svichar över våra huvuden då och då: Lärkfalk.

I år hade jag en målsättning att fånga den på bild. Det gick sådär:



Falken putsar tånaglarna

Falken flyger

Jag ska nog önska mig ett längre tele i julklapp och målsättningen för nästa sommar får bli att ta en BRA bild på falken!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela