Emmas

Kaffestugan i Mora

Publicerad 2011-03-03 17:27:16 i Hus,

Här tog jag och Alida en sista fika innan vi lämnade Mora.

"Detta hus byggdes av Carl Romson år 1900. Kaffestugan startades av Lydia Romson år 1921."
Så står det skrivet på väggen ovanför disken. Och det är väl det som konditoriet är känt för, att det är gammalt. Och att det är mysigt och har gott fika!
Fler exempel på berömda konditorier hittar du i VeckansHus.
Jag och Alida har i alla fall haft ett par jättefina dagar i Mora, ätit gott, latat oss, umgåtts på tu man hand och haft det bra.

Kommentarer

Postat av: Hedwig

Publicerad 2011-03-03 18:56:15

Vilket mysigt café, så skall de ju se ut på en ort som Mora. Gammaldags möbler och en rejäl jugend krona i taket.

Visst är det skönt att få ett par dagar på tumanhand med sin dotter. Jag får det i slutet på månaden.

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2011-03-03 19:17:46

Härliga bilder från ett mysigt café!! Ha dé!

Postat av: Leena

Publicerad 2011-03-04 13:02:45

Ser verkligen genuint ut. Inredningen och färgerna påminner om ett gammalt hus som vi hyrde för länge sedan i Sälen.

Postat av: Anni

Publicerad 2011-03-06 21:24:32

Kaffestuga är väl ett mycket trevligare ord än café? Dessutom ser det mysigt ut!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela