Emmas

Vad som är viktigt

Publicerad 2011-03-15 21:33:24 i Allmänt,

Jag har en jobbarkompis som en gång berättade om hur hon kommit över en äldre släktings dagböcker från slutet av 30-talet och in på 40-talet.

Hon läste böckerna och förundrades över att det inte stod ett enda ord om världsläget. Det var små bagateller från den närmaste omgivningen, vädret, familjehögtider...

Vi som deltog i samtalet förundrade oss över att man kan vara så världfrånvänd.

Men det är inte utan att jag känner igen mig när jag bloggar om vårvädret och ankarslut medan det är jordbävningar, tsunamis och kärnkraftshaverier i Japan. Vad ska man säga? En av mina facebook-vänner har lagt ut nånting om att vi ska sända karma till japanerna. Sånt ligger inte för mig. Och att som gammal kärnkraftsmotståndare säga "vad var det jag sa" känns inte så konstruktivt.

Vad jag kan säga är naturligtvis att jag känner med alla dem som drabbats, som mist sina hem, sina närstående, sin livsmiljö. och att jag oroar mig för vad det ska få för långsiktiga konsekvenser med strålningen.

Vad ska jag nu lägga in för illustration till detta inlägg? Jag väljer en bild på dem som är viktigast för mig.



Läs mer m vad som är viktigt på veckans tisdagstema.

Kommentarer

Postat av: Sirpa

Publicerad 2011-03-15 23:14:21

Tittar in på ditt tisdagstema och önskar trevlig fortsättning på tisdagen ;-)!

Postat av: Kerstin

Publicerad 2011-03-17 20:01:48

Ja, vi är nog många som lider med de drabbade, men det är svårt att ta in hur hårt katastrofen har slagit till. Vi får hoppas att de får ordning på kärnkraftverken.

Fin bild till temat.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela