Emmas

Mitt stativ

Publicerad 2011-11-15 20:36:10 i Allmänt,

Ibland, inte så ofta, men ibland, använder jag stativ när jag fotar. Senast när jag tog porträtten på Siri och interiörbilden med min spelande familj.

Stativet har jag ärvt av min far, vars fotointresse blomstrade på 50- och 60-talet. Jag skulle tro att stativet är från den tiden. Detta foto av det är dock taget nu ikväll!



Även om det inte har hänt lika mycket när det gäller utvecklingen av stativ som av kameror så känner jag ibland en längtan efter ett modernt stativ! Fötterna på detta har en tendens att glida isär, och vill man vrida kameran bara lite så lyckas man rubba läget på den först efter att ha kämpat en stund, och då kommer den garanterat att vridas mycket.

Fler exempel på "gammeldags" hittar du i veckans tisdagstema.

Kommentarer

Postat av: Eva

Publicerad 2011-11-15 20:57:01

Kanske dax att stativet får stå hemma och bara vara snyggt? :-)

Fin bild!

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2011-11-15 21:24:19

Vackert, men kanske inte så praktiskt stativ. Ha dé!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela