Emmas

Från idé till färdigt resultat

Publicerad 2012-08-19 11:54:00 i Alida, Kreativt, Siri,

Periodens temautmaning på Nikonforum är spegling och jag har gått och funderat på olika idéer till temat. Så småningom kom jag fram till att jag skulle ta en bild som krävde två snygga tjejer och ett par solglasögon med spegelglas för att förverkligas.
 
Första utmaningen blev att få tag på solbrillor med spegelglas. Jag har kunnat konstatera att det inte är vad som gäller den här säsongen. Det fanns på sportaffärerna, men alldeles för dyrt för att ha bara till en plåtning. Men så hittade jag ett par på Ur & Penn, utförsäljning dessutom, 59 kr.
 
Nästa utmaning var att hitta två snygga tjejer - inte så svårt. Sedan att övertala dem om att ställa upp, det gick också bra.
 
Igår lördag skulle plåtningen äga rum (senaste dagen att ladda upp sin bild är söndag), vi hade tur med vädret som var molnigt och uppehåll.
 
Sen fick jag stora problem att välja vilken av alla bilder jag skulle använda, det var många bra! Men jag fick ju lov att ta ett beslut. Efter en stunds redigering var bidraget klart:
 
 
Jag är jättenöjd med resultatet som verkligen blev så som jag hade tänkt! Det är så kul att förverkliga sina idéer! Nu återstår bara att se om bilden blir uttagen till omröstningen (annars blir jag grymt besviken), och i så fall... ja det känns som det kan gå bra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela