Emmas

Veckans träd - med rejäl trädkoja

Publicerad 2012-02-05 21:48:43 i Träd,



Det här är ett av de mer rejäla trädhus jag har sett. Håll med om att det ser stabilt ut!

Trädkojor/-hus har alltid faschinerat mig. Som barn startade vi ett antal byggen, men gav alltid upp innan de blev klara.

Min syster hade en sammetsaffisch (populärt i slutet av 70-talet!) med en ek med ett jättetort trädhus där det lyste i fönstren.

Här i Sollentuna finns det många trädkojor, men jag har aldrig sett några barn i dem. Ganska ofta matchar de villorna de hör ihop med. Dock inte detta, som finns på tomten till ett tegelhus. Ett trädhus av tegel - det tror jag aldrig jag har sett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela