Emmas

Alla i familjen är i behov av synundersökning

Publicerad 2012-01-31 22:00:27 i Kroppen,

Jag och Mats verkar behöva progressiva glasögon. Till och med vi blir gamla till slut...

Alida och Siri klagar över att deras glasögon/linser har fel styrka. Så nu är det bara att boka tid hos optikern och plocka fram den stora plånboken.



Förutom nya glasögon är jag grymt sugen på annan optik: Ett makroobjektiv till kameran. Då skulle jag kunna ta riktiga närbilder, med de objektiv jag har nu kommer jag inte närmare än så här. Ett ljusstarkt objektiv med ca 100 mm brännvidd är perfekt för porträtt också. Men det blir nog inte samma månad som fyra par glasögon...

Fler blogginlägg på temat syn hittar du via veckans tisdagstema.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela