Emmas

Fasadbeklädnad

Publicerad 2012-07-22 23:11:00 i Hus,

Det är intressant hur fasadbeklädnaden - panel, tegel, puts, eternit, plåt - påverkar intrycket av en byggnad.
 
Därför tänkte jag att vi husintresserade bloggare under de kommande två veckorna kan göra inlägg på temat fasadbeklädnad. Om du vill vara med så skriv en kommentar så länkar jag till din blogg i ett inlägg söndagen den 5.e augusti!
 
Här är ett litet hus med eternitfasad, ett av de få som fortfarnade finns kvar här i Sollentuna! De flesta har fått eterniten utbytt mot panel.
 
 
Googlar man på "eternitfasad" så handlar de flesta träffarna om hur man byter ut eterniten, men jag har hittat en trevlig artikel på Gård & Torp som är mer för bevarande.
 
Nu hoppas jag få se och läsa andras bilder och reflektioner kring eternit och/eller andra fasadbeklädnader!

Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2012-07-23 07:04:54

Nu har jag lagt upp ett inlägg om metallfasader. Har också upptäckt att det finns fler hus med metallfasader i Malmö men måste ha tid att åka ut och fota dem. Får se om jag hinner innan du sammanfattar. Men nu finns Plåthuset upplagt. Ha en skön vecka!

Svar: Oj vad snabb du var! Det ska bli intressant att se ditt "plåthus".
Emma

Postat av: Christina

Publicerad 2012-08-02 17:51:53

Har inte kommit iväg till att fota metallhuset jag har korn på i Västra hamnen men dessa färgglada fasader kan kanske muntra upp. De var i alla fall roliga att se. Ha en skön helg!

Postat av: Christina

Publicerad 2012-08-03 18:39:08

Nu har jag fotograferat det rostfria stålhuset! Ha en skön helg!

Postat av: Hedwig

Publicerad 2012-08-04 21:04:09

Ett litet livstecken från mig. Ha det gott.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela