Emmas

Övningskörning

Publicerad 2012-07-25 18:52:00 i Alida,

Jag visste att det skulle vara svårt i början, med gasen och kopplingen och lagom mycket och att bromsa mjukt... - för den som ska lära sig köra alltså! 
 
Jag hade däremot ingen aning om att det skulle vara så svårt att FÖRKLARA hur man gör ("mer koppling" säger jag, "menar du att jag ska trampa ner kopplingen mer eller släppa upp den mer?" undrar en förtvivlad Alida), och att själv KOMMA IHÅG vad det är man gör när man startar (stackars Alida hade i alla fall sluppit sitt första  motorsrstopp om jag hade kommit ihåg att säga att man ska släppa handbromsen...).
 
Men på det hela taget tycker jag att det gick bra med de två första övningskörningstillfällena! Nu ska det bli intressant att se hur det går för Mats och Alida när de ska köra. De brukar ofta bli irriterade på varandra...

Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-07-26 20:03:17

Ha ha!! Jag och Jesper diskuterade precis övningskörning och jag sa att jag har så otroligt svårt att förklara för Albin hur han ska göra. Det kunde Jesper inte alls förstå.... Men det kommer ju liksom automatiskt, jag har adrig tänkt på hur jag gör. Men du och jag är ju släkt :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela