Emmas

Löpsäsongen är här

Publicerad 2012-03-15 12:34:16 i Kroppen,

Årets två första joggingturer är nu avklararde, i söndags och i går, båda dagarna längs Edsviken i strålande sol. Jenson fick följa med och vi tog det i ett mycket måttligt tempo. Härligt!

Jag var rätt så nöjd med denna blyertsteckning, men jättemycket gråskala försvann tyvärr i scanningen!

Jag är anmäld till vårruset i slutet av maj och midnattsloppet i augusti, så nu gäller det att hålla igång och löpträna ett par gånger i veckan. Det är bara att hoppas att min kropp håller så jag slipper långdragna förkylningar och problem med knäna.

Fler illustrerade blogginlägg på temat min kropp hittar du via veckans torsdagstema.

(Återigen retar jag mig på att jag bara kan lägga på en kategori på blogginläggen - vad ska jag välja nu då? Kroppen eller kreativt?)

Kommentarer

Postat av: TC

Publicerad 2012-03-15 17:03:04

Vilken härlig bild =)

Postat av: Sofie / Komigensofie

Publicerad 2012-03-15 21:02:59

Hej och tack för din kommentar :) Jag hade meningen "Min kropp är mitt tempel" i tankarna hela veckan, så på nått sätt kan ju bilden symbolisera det? Jag får känslan av meditation när jag ser bilden jag ritat på Frida Gustavsson och kopplar helt enkelt meditation till just tempel... Ja, jag vet inte :) Min kropp är inte alls lik Fridas.



Sen så är det inget som säger att det man ritar måste ha koppling till temat. Alla människor tolkar bilder olika! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela