Emmas

Hus med torn eller tornliknande utbyggnader

Publicerad 2012-11-11 11:52:00 i Hus,

Tidigare har utsiktstorn och klocktorn varit teman i Veckans Hus. Den här gången är jag snarare ute efter tornrum - alltså villor och andra hus med torn eller tornliknande utbyggnader. Här nedan är några exempel från mitt arkiv!
 
En knasig villa med ett konstigt torn, Sollentuna
 
I det här tjusiga huset i Oslo bor min svärfar och hans sambo.
 
Gamla Skogsinstitutet på Östermalm i Stockholm.Arkitekturen är intakt sedan 1850-talet. Idag är det Israels ambassad som finns i huset.Jag undrar vad de har i tornrummet?
 
Finns det några hus med torn där du bor? Eller har du några arkivbilder på hus med torn? Visa dem i ett blogginlägg och länka hit! Söndagen den 25 november gör jag ett inlägg med ett par nytagna torn, och länkar till eventuellla andra bidrag!

Kommentarer

Postat av: Christina

Publicerad 2012-11-11 16:35:32

Hej! Här kommer en del bilder på torn från England och Malmö. Ha en skön kväll! http://wp.me/pDHrD-1JT

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela