Emmas

När idéer förverkligas

Publicerad 2012-10-20 20:54:00 i Heminredning, Kreativt,

Jag är en typisk planerare. Jag har alltid en massa goda idéer som jag ska genomföra någon gång, och jag har alltid en massa påbörjade och halvfärdiga projekt liggande.

Men ibland händer det att nåt blir färdigt! 
 
I det här fallet beroende på att det inte var jag själv som skulle utföra arbetet:
 
På min arbetsplats med 50 personer har vi ett långsmalt lunch-/fikarum med köksutrustning längs ena kortsidan. Det har alltid varit trångt och köer till mikrovågsugnarna, kylen, diskmaskinen, bänkytorna och framför allt vattnet.
 
För ett tag sedan fick vi pengar för att förbättra våra lokaler. Alla fick komma med förslag. Vi var flera som var överens om att det som behövde förbättras var lunchrummet, men att det var svårt att utöka köksbänkarna  eftersom rummet är så smalt. Då kom jag på att man istället kunde sätta in en köksutrustning till, i den andra  änden av köket. Alla tyckte det var en bra idé!
 
Idag har vi ett kök i vardera änden av lunchrummet och det fungerar jättebra! 
 
Det gamla köket
Det nya köket

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela