Emmas

Sönd 24 april joggat 4 km 27 min

Publicerad 2005-04-26 11:40:41 i Kroppen,

Det gick tungt idag också, men jag hade bättre tid än sist. Nu får jag sätta fart med träningen, snart är det vårrus (5 km 1 juni) och jag har ju tänkt komma i form för midnattsloppet i år... (10 km i mitten av augusti).

Amatörteater på arbetstid och mer vårkänslor

Publicerad 2005-04-19 16:49:59 i Allmänt,

I dag har jag haft riktigt roligt på jobbet. Vi hade beredskapsövning som gick ut på att vattnet i Stockholm var otjänligt, och jag och två till blev utsedda att delta i spelet genom att ringa och spela allmänhet. Så jag har varit orolig tant, kräksjuk småbarnsmamma, arg östermalmsdam, frågvis förskolechef, skitförbannad pizzeriainnehavare... Vi var fem stycken som satt i ett rum och ringde (jag och två till var som sagt "statister" vars främsta uppgift var att ringa ner växeln, medan tre andra ingick i övningsledningen och fick ringa i egenskap av journalister och liknande). Vi hade jättekul!

 

På eftermiddagen åkte jag ut på en slutbesiktning och hamnade mitt i en byggarbetsplats med fullt av byggnadsarbetare, och gott humör som jag redan var på log jag mot alla, och de log tillbaka och nu är jag på strålande humör! Var ska man göra av alla sina vårkänslor??

Glädjemätare

Publicerad 2005-04-18 09:17:08 i Allmänt,

Vi har bytt blodsockermätare, den nya som heter FreeStyle Mini är mindre och sötare än den som vi haft i fem år, den har belyst display, den kräver mycket mindre blod (0,3 mikroliter jämfört med 2 mikroliter), den är mycket snabbare (5 sekunder jämfört med 30 sekunder) men framför allt har Siri haft jättebra värden ända sedan vi bytte! En riktig glädjemätare med andra ord!

Månd 18 april vikt 64,5 kg

Publicerad 2005-04-18 08:30:12 i Kroppen,

Trots ingen motion på hela förra veckan, tack för det! När jag skriver ingen motion syftar jag på "ombytt träning", däremot har jag gått en hel del (i jobbet och på väg hem) och badat och spelat basket och hoppat hopprep med tjejerna. Nu har vi nämligen, på Alidas initiativ, kommit överens om att göra något "sportigt" varje eftermiddag. Siri har blivit riktigt duktig på att hoppa långrep, även Alida artar sig bra, och roligt har vi. Det jobbigaste är att springa efter Siri när hon cyklar... Hon är nämligen väldigt feg, och trots att hon egentligen kan själv vill hon INTE cykla utan att mamma eller pappa springer bakom och håller i "pinnen". Pinnen var för övrigt Alidas skidstav och den gick av i går.  

Festplanering pågår och märkliga vårkänslor

Publicerad 2005-04-12 12:20:55 i 40-årskris,

Nu har jag börjat så smått att skriva ner vilka som kan tänkas vilja komma och fira min 40-årsdag, och leta efter festlokal. Karaokemaskinen är bokad! Jag är nervös! Härom natten drömde jag att festen gick av stapeln, ett 20-tal gäster kom, det fanns ingen mat, ingen musik, bara en tråkig tipspromenad och när den var avklarad satt alla och tittade på mig och undrade vad som skulle ske och jag hade inget att komma med! Puh, vilken mardröm!!

 

I morse läste jag Anne Haavistos kolumn i City. Hon är bra tycker jag, jag känner ofta igen mig i hennes funderingar. Så även i denna, som handlar om märkliga vårkänslor.

Månd 11 april vikt 65 kg

Publicerad 2005-04-12 12:00:49 i Kroppen,

Nu är jag lite förkyld igen och vågade mig inte ut och springa i helgen. Håller tummarna för att det ska gå över snabbt. Var och åt "fitness-lunch" med några av mina vältränade jobbarkompisar, men kompenserade med hamburgare och pommes till middag...

Nu har jag gjort rent filterna i diskmaskinen

Publicerad 2005-04-07 14:19:33 i Allmänt,

...både det lilla som man enligt instruktionsboken ska göra ren efter varje disk och det stora som man ska göra rent en gång i månaden. Det stora har inte blivit rengjort förr, och det lilla ungefär ett tiotal gånger sedan vi installerade diskmaskinen för sex år sedan. Det fanns en del intressanta mumifierade matrester att studera. Diskresultatet blev avgjort bättre efter rengöringen!

Sönd 3/4 joggat 30 min, ca 4 km

Publicerad 2005-04-04 11:54:55 i Kroppen,

Årets första joggingrunda - solens sken, fåglarna kvittrade (bland annat årets för min del första bofink). Själva löpningen kändes däremot inte alls lika bra - det gick tungt!!

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela