Emmas

Månd 31/1 vikt 65,5 kg

Publicerad 2005-01-31 11:24:04 i Kroppen,

Ingen motion blev det på hela förra veckan, ibland går det helt enkelt inte att få tid (månd Mats badminton, tisd tvättstugan, onsd sjukhuset med Siri, torsd o fred ingen gympa som passar mig på F&S, lörd o sönd landet).

1000 kWh på tre veckor

Publicerad 2005-01-31 11:21:05 i Allmänt,

har vi förbrukat i stugan sedan installationen av elpannan och med termostaten inställd på tio grader. Tidigare var elförbrukningen 4000 kWh per år. Vi gjorde väl av med extra mycket nu i helgen när vi värmde upp stugan till 22 grader för en natts övernattning. Men vi hade en trevlig helg med god lunch och tårta hos Agneta och snögubbsbygge med nya grannbarnen.

 

Den lilla snögubben

 
  

"Du är nog det tuffaste barn jag träffat"

Publicerad 2005-01-27 22:22:17 i Siri,

 "och det är ändå rätt många" sa sjuksystern efter tre misslyckade försök att få in en "infart" i Siris arm. Systern stack och stack och Siri satt helt stilla utan att röra en min. För övrigt så gick det bra på sjukhuset men vi har inte fått reda på resultatet av undersökningen än. Jag träffade min fd arbetskamrat Christer och åkte hiss med Lennie Norman.

 Tuffingen Siri

  Tuffingen Siri, hemma igen 

Månd 24/1 vikt 66 kg

Publicerad 2005-01-24 13:53:44 i Kroppen,

och därmed har jag nått min åtgärdsgräns och måste hålla igen lite under veckan som kommer! Min viktgräns har jag för 15 år sedan satt till 68 kg. Så länge jag inte bygger muskler utan kilona sitter där midjan borde sitta försöker jag hålla mig under 66 kg - vilket en del tycker är för lite med tanke på att jag är 179 cm lång. Men jag har smala ben och liten rumpa och går jag upp i vikt är det bara mage, och eftersom jag inte trivs med mage försöker jag hålla mig smal i stället.

Jag har sumpat 150 bilder från digitalkameran!!!!

Publicerad 2005-01-20 11:47:43 i Allmänt,

Alla bilder från jul, nyår och 13-dagshelgen på landet är spårlöst försvunna!!! Bara för att jag tryckte på "formatera"... Inte kunde väl jag veta att det betydde att allt på minneskortet skulle raderas?

Så gick familjens julhelg 2004 spårlöst förbi i historien.

Sönd 16/1 gympa bas, månd 17/1 vikt 65 kg

Publicerad 2005-01-17 09:28:36 i Kroppen,

Det är inte för att jag tror att någon annan är intresserad som jag lägger över min träningsdagbok och viktdagbok på nätet... Men jag vet att jag blir mer motiverad att träna och avstå från onödigt godis om jag skriver ner vad jag gör och hur mycket jag väger. Och det är smidigt att ha det på bloggen för då kommer jag åt det både hemifrån och från jobbet, eller för den delen om jag råkar vara någon annan stans med internetuppkoppling.

Jag tycker att det är roligt att gympa, på soomarhalvåret springer jag också. Bas-passen på Friskis&Svettis är kul för jag orkar ta i hela passet och dessutom kan jag glädja mig åt att vara mer koordinerad än flera av de andra... och det är ovanligt för mig!

Nu har jag läst ut årets andra bok

Publicerad 2005-01-17 09:22:24 i Knoppen,

Den första var Doktor Glas av Hjalmar Söderberg, den andra Gregorius av Bengt Ohlsson. Båda fick jag i julklapp av Mats (och båda hade jag önskat mig). De var mycket läsvärda! Man förstår varför de har blivit klassiker respektive Augustprisvinnare.

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela