Emmas

Basilica de la Mercér

Publicerad 2011-11-09 20:47:00 i Hus,

Basilika de la Mercér är en kyrka i Barcelona, alldeles i närheten av där vi bodde, vi praktiskt taget snubblade över den första morgonen när vi strosade iväg från vår lägenhet. Basilikan är byggd på 1700-talet och en av få byggnader i barockstil i Barcelona.

Här ser vi kyrkan bakom ett gäng turister på segway-tur.



Lägg märke till byggnaden till vänster om basilisken (förlåt jag menar basilikan). Mellan den och själva basilikan går det ett par vackra "korridorer":



Sådana här inbyggda broar mellan byggnader är veckans tema i veckans hus, och därmed har jag mitt bidrag på plats!

Kommentarer

Postat av: Hedwig

Publicerad 2011-11-09 21:11:26

Så vackra de är, fönstren speciellt. Undrar just om man kan gå över där uppe på taket också.

Den där basilikan ser spännande ut, var den lika spännande inuti ?

Synd att du missade förra omgången, men det är helt OK att lägga in det nu.

Postat av: Anki

Publicerad 2011-11-13 07:25:02

Barcelona är en spännande stad och du bjuder på fina bilder på veckans tema.

En dröm är att någon gång kunna åka dit...

Postat av: Leena

Publicerad 2011-11-13 13:31:13

Vacker passage mellan husen. Och tänk - jag har inte varit i Barcelona, och dit SKA jag någon gång. Kul att ha så mycket vackert att se fram emot!

Postat av: Elisabeth

Publicerad 2011-11-15 23:17:25

Barcelona har mycket spännande att titta på. Basilikan är värd att titta på både utifrån som inuti. Ha dé!

Postat av: Anni

Publicerad 2011-11-16 08:45:24

Det var en vacker passage! I Barcelona finns väldigt mycket fint att se, jag har inte varit där på många år men längtar ständigt!

Postat av: Mona

Publicerad 2011-11-20 20:14:39

Barcelona skulle jag gärna vilja åka till. Verkar vara en otroligt spännande stad med både gammal och modern arkitektur. Passagen är jättevacker.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela