Emmas

Att fotografera delfiner

Publicerad 2014-03-02 20:27:00 i Allmänt,

Det var inte så lätt. Hopp! - där kom det en delfin, och - Skvätt! - så var den borta igen. 
 
Hade jag zoomat in ett område 50 meter bort där man nyss såg en flasknos, så dök den i samma ögonblick upp två meter från relingen, omöjlig att få med bild.
 
Inte blev det lättare av att jag själv satt i en krängande och gungande båt.
 
Nu har jag suttit och rensat bort drygt 100 "delfinbilder" (mest vatten och ryggfenor) från min hårddisk. Här är några av de som fick vara kvar:
 
 
 
Jag är riktigt nöjd med mitt nya objektiv, en telezoom 70-300 mm från Tamron. Snabbt och exakt autofokus trots de glittrande vågorna. Att jag oftast inte hann knäppa delfinerna medan de var uppe berodde helt och hållet på min egen usla reaktionsförmåga.
 
Men roligt var det att befinna sig mitt i en flock lekfulla och sällskapliga flasknosdelfiner! En fantastisk upplevelse. Här är några av oss som var med:
 
 
 
 
Vår fantastiska (svenska!) guide Ida Eriksson
 
Jubilaren Mailn

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela