Emmas

Kontraster i julbelysning

Publicerad 2011-12-25 22:31:45 i Hus,

I gårkväll tog jag en promenad med hunden i Norrviken där vi var och firade jul, ett villaområde präglat av stora vackra hus, många från början av 1900-talet. Jag visste att en av Lotta och Pelles grannar brukar ha maxad juldekoration, så jag tog med kameran och hoppades få en bild till Veckans Hus tema Juldekorerat hus.

Huset i fråga hör inte till de vackrast i området, tvärt om. Men det tar de igen med råge när det gäller juldekorationer:

Juldekorerat hus

Snett över gatan ligger ett vackert funkishus med ovanligt lite juldekorationer - inget elektriskt alls! Endast två marshaller och två ljuslyktor med levande ljus hade de på julafton:

Juldekorerat hus med levande ljus

Kommentarer

Postat av: Hedwig

Publicerad 2011-12-27 07:57:03

Två effektfulla julbeslysta hus. Det första - jag är lite imponerad över det jobb man lägger ner, kräver ju ett visst kunnande. Det andra - så stramt och vilsamt. Undrar om någon var hemma ? Men fridfullt var det.

Hoppas du haft ett par sköna juldagar.

Postat av: Anki

Publicerad 2011-12-30 07:41:11

Riktiga kontraster i dina bilder. Gillar nog det sparsmakade bäst - trots det har vi ganska upplyst utomhus här hemma så här års.

Gott Nytt År!

Postat av: Anni

Publicerad 2012-01-03 09:17:37

Oj, vilka kontraster! Det senare huset ser ju nästan ut som om det vore på begravning och det första, ja det vet jag inte vad jag ska säga om ... Undrar som Hedwig om någon var hemma i det nedre huset? men man går väl inte hemifrån med marschaller tända?



Kul inlägg!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela