Emmas

Grindar och grindstolpar

Publicerad 2012-04-29 17:30:07 i Hus,

Här kommer ett par exempel på ovanliga grindar och grindstolpar i Sollentuna:


1. Staketet är helt normalt, grinden traditionell - men stolparna !? Är det flygplansstjärtar eller bakre delen av mini-u-båtar...?


2. Staketet runt hela tomten, inklusive grinden, är av rostfritt stål!

I Ramsberg är grindarna inte lika spektakulära, men jag har ett exempel på en söt liten grind i min Ramsbergsblogg

Denna fantastiska grind skapad av Gustav Vigeland tog jag kort på i Frognerparken i Oslo:



Många fler fina grindar och grindstolpar hittar du hos Hedwig denna vecka.

Kommentarer

Postat av: Hedwig

Publicerad 2012-04-29 17:44:33

Ja de grindstolparna går inte av för hackor - vad sjuttom föreställer de? Den andra rostfria ser ju så malplacerad ut, det är ju helt vanliga hus bakom.

Postat av: Anki

Publicerad 2012-04-29 18:31:46

Grinden i Oslo är fin, men finast är den vita trägrinden i din andra blogg!

Men oj... de där grindstolparna är verkligen konstiga...

Ha en bra Valborg!

Postat av: Leena

Publicerad 2012-04-29 19:13:01

Fina grindar, allihop! Grinden i Oslo gillar jag nog mest, så fantasifull!

Postat av: Mona

Publicerad 2012-04-30 00:47:10

Vilka märkliga grindstolpar, men kul att du visar dom. Alltid roligt att se något originellt vare sig det är fult eller vackert. Och vad ska man säga om stålstaketet och stålgrinden? Kanske hade det varit snyggt i rätt miljö, men framför en trävilla ser det helt malplacerat. Grinden från Vigelandsparken är verkligen helt fantastisk. Det är många år sedan jag var där och jag var mycket fascinerad över konsten.

Postat av: Anni

Publicerad 2012-05-10 19:07:16

Jag måste bestämt ta mig en promenad i Sollentuna snart - vilka lustiga grindar!

Den magnifika i Oslo har jag också bild på, någonstans. Den är väldigt fin men svårfotograferad!



Vad gäller fortsatt Veckans hus gick luften ur mig lite när Hedwig lade ner. Det kanske är lika bra att avsluta nu, jag får förhoppningsvis visa mina bilder i andra sammanhang.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela