Emmas

Julafton

Publicerad 2012-12-25 23:05:58 i Allmänt,

Vi tillbringade förmiddan på Playa Ocotal, 4 km söder om Playa Coco (där vi bor). En oexploaterad strand med bara ett liiitet hotell och en liten restaurang.
 
Nästan direkt fick jag syn på en flock gula fågar inne bland träden, och bytte till teleobjektivet på kameran. Sedan tillbringade jag en stor del av tiden på stranden med att spana efter fåglar inne bland träden.
 
 
 Att få se vilda papegojor var en av mina förhoppningar inför den här resan!
 
Det var lite frustrerande när en vacker fågel kom så nära att det inte gick att zooma ut så den fick plats i bild! Vad gör man då? Ja det blev till att knäppa ett porträtt!
 
Man skulle kunna säga att det var rena julafton för mig med så många vackra och oskygga fåglar!
 
Alla andra i familjen brände sig, själv klarade jag mig eftersom jag mest var inne bland träden (såg en massa andra fåglar än dessa också, är väldigt nöjd).
 
Sen åkte vi tillbaka till hotellet och drack paraplydrinkar vid poolen. Barnen coloner (lokala valutan) i julklapp och gick ut och shoppade. Och slutligen gick vi alla ut och åt en god middag på färsk fisk - räkor till förrätt - men klockan 9 var vi alla jättetrötta så då gick vi hem och sov.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela