Emmas

Papperslyktor

Publicerad 2012-01-03 13:02:52 i Allmänt,

Denna nyårafton kändes det som ett genombrott för papperslyktorna - vi var bara ett av alla sällskap som släppte iväg papperslyktor istället för att skjuta nyårsraketer.









Tio över tolv på nyårsnatten var himlen över Ravalen alldeles prickig av ljuslyktor. Men man kan också se röken efter fyrverkerierna längs horisonten...

Anledningen till att jag bestämde mig för att lägga ut fler bilder från nyår är att det är veckans tisdagstema.

Kommentarer

Postat av: Artlover

Publicerad 2012-01-03 13:38:42

Jo, jag såg sådana lyktor under nyårsnattens himmel. Men jag missade att fotografera dem. Men här får man se bilder på dem. De var verkligen en kontrast till fyrverkerierna över Saltsjön i Stockholm, som jag plåtade.

Postat av: Carina - inspirera

Publicerad 2012-01-03 16:44:50

De är så vackra och stämningsfulla de där ljuslyktorna!

God fortsättning!

Kramen.

Postat av: Artlover

Publicerad 2012-01-03 17:45:20

Svar på frågan; jag använde stativ, som är ett måste. Kamerainställningar manuellt; fokus inställd på oändligt, bländare mellan 9,5-11 och slutartid inställd på Bulb som är obegränsad slutartid, där man kan styra själv när slutaren ska vara öppen under exponeringen.

Postat av: Vespa Vulgaris

Publicerad 2012-01-03 20:24:44

Lyktorna verkar vara ett underbart alternativ till allt smällande. Tyvärr har jag inte själv sett någon lykta än :-)

Postat av: Jenny

Publicerad 2012-01-16 12:29:31

Kan tänka mig att det var jättevackert! Vad köpte du lycktorna?

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela