Emmas

Proteinrik efterrätt

Publicerad 2012-01-23 20:35:43 i Mat,

Som de flesta av mina bloggläsare vet har jag två döttrar som man kan fördela de här etiketterna på:
- Diabetiker
- Glutenintolerant
- Fotomodell
- Bakgalning
- Gottegris
(det sista gäller för båda)

Den bakbok med LCHF-recept som de fick i julklapp kändes därför helt rätt! Jag tittade igenom recepten och konstaterade att ingredienserna BakePro och Sukrin återkom i de allra flesta.

Så jag knallade iväg till en hälsokostaffär, och jodå, de hade båda preparaten hemma. BakePro såldes i enkilosförpackningar som kostade 395 kronor! En förpackning Sukrin, 500 g, kostade 89 kronor. Jag tvekade en liten stund, men vad fanken... Nästan 500 kronor fattigare gick jag hem med ingredienserna.

Idag har jag lagat en proteinfattig middag, pasta med pesto, medan Alida lagade en lågkalori-efterrätt från boken, nämligen biscotti, mandelskorpor.



Kommentarer

Postat av: Malin

Publicerad 2012-01-23 21:55:53

Oj, kanske hade varit sjysst att bifoga nån av de där specialingredienserna! Kul att det verkar bra i alla fall :-)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela