Emmas

Idag flyttar Tobias och Sandra in i "vårt hus" i Rörvattnet

Publicerad 2012-05-05 13:33:43 i Allmänt,

Huset som mamma och pappa ritade och byggde i slutet på 70talet, anpassat efter tomten, som valts med stor omsorg, och efter vår familjs behov och smak. Där växte jag och mina syskon upp och blev vuxna, dit tog vi med våra första pojk- respektive flickvänner, dit återvände vi som vuxna, så småningom med våra egna familjer. Där har vi bråkat och skrattat och gråtit. Men nu är det slut.

Nu ska andra bo där, måla om och tapetsera om. Inreda efter sina behov och sin smak.

Det som känns bra är att de som har köpt huset är ett ugnt par som ska bo där. Det är helt underbart. Nystart för huset. Huset behöver bofasta, byn behöver föryngring. De verkar jätterara, de har hundar (irländsk setter som är en av pappas favoritraser).

Jag är glad och jag är ledsen.



Här är en bild från senaste (sista!) gången jag var där. Förra påsken när jag och mina syskon var uppe och röjde ur (detta var innan vi satte igång, uppenbarligen).

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2013-03-09 23:38:30

Hej Emma!

Kan inte låta bli att skicka en kommentar här... Ibland längtar jag så innerligt till Rörvattnet, till fisket och den avkoppling naturen ger. När jag surfar runt dyker det emellanåt upp bilder från din familj. Första gången jag var där var med Conny 1991. Vi fick den lilla stugan av Karin och Elof, mina svärföräldrar, några år senare, den som ligger emot ert hus. Tyvärr börjar våra barn och nu även Conny tycka att det är lite segt att fira semester där upp. Jag kan dock verkligen förstå hur fantastiskt det också måste ha varit att få bo där och att vara en del av bygden. Ert hus är ju så fint och ligger så fint med utsikt över sjön på två håll! Är glad att jag fick hälsa på din pappa, i vårt lilla pentry har vi en näverring som han har gjort! Allt gott till Er! Vänligen Anna Ulfves

Svar: Hej och tack för din kommentar, den värmde! Emma
Emma

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela