Emmas

Prioriterar mamelucksömnad - men hittade gamla bilder på temat

Publicerad 2012-11-29 09:11:39 i Kreativt,

Den här veckan är jag fullt upptagen på kvällarna, med att fixa en dräkt till en temafest på fredag (just nu syr jag på ett par mamelucker). Därför har jag bestämt mig för att inte rita något till veckans torsdagstema, som är förstoring.
 
Men nu kom jag på att jag har passande akvareller liggande!
 
När jag läste mikrobiologi var en av våra första övningar att färga bakterier och sedan studera dem i mikroskop. I labrapporten skulle vi sen beskriva hur de såg ut. Eftersom jag hade akvarellblock och -penslar på studentrummet så gjorde jag min labrapport i akvarell. Här är ett par av sidorna:
Komplett med lärarens signatur och allt!
 

Kommentarer

Postat av: Mia

Publicerad 2012-11-29 10:27:56

Åh vad roligt, både med temafest, studera mikrobiologi och akvarellerna... Klockrent!

Postat av: emelie | ugglan i mossen

Publicerad 2012-11-29 12:07:21

SÅ snyggt med en labbrapport i akvarell!

Postat av: GeMina Arts

Publicerad 2012-11-29 20:41:21

Härligt! :)

Postat av: Malin

Publicerad 2012-12-02 20:12:00

Trodde jag väl inte om dig, att du hade så bra koll på var du har dina saker! Om inte annat så har du väl flyttat en fyra-fem gånger sen dess.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela