Emmas

Amatörteater på arbetstid och mer vårkänslor

Publicerad 2005-04-19 16:49:59 i Allmänt,

I dag har jag haft riktigt roligt på jobbet. Vi hade beredskapsövning som gick ut på att vattnet i Stockholm var otjänligt, och jag och två till blev utsedda att delta i spelet genom att ringa och spela allmänhet. Så jag har varit orolig tant, kräksjuk småbarnsmamma, arg östermalmsdam, frågvis förskolechef, skitförbannad pizzeriainnehavare... Vi var fem stycken som satt i ett rum och ringde (jag och två till var som sagt "statister" vars främsta uppgift var att ringa ner växeln, medan tre andra ingick i övningsledningen och fick ringa i egenskap av journalister och liknande). Vi hade jättekul!

 

På eftermiddagen åkte jag ut på en slutbesiktning och hamnade mitt i en byggarbetsplats med fullt av byggnadsarbetare, och gott humör som jag redan var på log jag mot alla, och de log tillbaka och nu är jag på strålande humör! Var ska man göra av alla sina vårkänslor??

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela