Emmas

När katten är borta lägger råttan in bilder på hemsidan?

Publicerad 2007-09-25 22:32:50 i Allmänt,

har jag nu uppdaterat hemsidan med en massa bilder från sommaren. Alidas sida är också uppdaterad, med bland annat ett bildspel som hon har gjort.

Mats är på tjänsteresa en hel vecka, jag passar på att skapa ordning och reda i alla kataloger. Han tycker jag är så tråkig när jag sitter vid datorn på kvällarna så det är bäst att köra hårt när han är borta!

För övrigt kan man konstatera att folk jag känner i väldigt liten utsträckning finns på Facebook och det retar mig förstås eftersom den som har flest vänner på Facebook när han dör vinner. Jag har efter en vecka färre än Kerstin, 68, hade efter 2 dagar.

Min kompis på Expressens löpsedel!

Publicerad 2007-09-22 14:58:07 i Allmänt,

Kanske var det därför Helena, 42, var ledig igår? Lite jobbigt kan jag tro att möta folk samma dag som man är på löpsedlarna över hela stan.

Jag blev i alla fall jättepaff, läste först att man kan bli smal av att välja rätt bröd, och tänkte då att "det var vad Helena sa" och sen såg jag att det var hon.

Siri ska bli filmstjärna

Publicerad 2007-09-20 15:37:10 i Allmänt,

För ett par dagar sedan ringde en tjej från filmbolaget och sa att de gärna ville ha Siri i en liten roll i filmen hon har provspelat till. Nu har jag fått klartecken från rektorn att Siri får vara ledig från skolan i en vecka, och jag har pratat med filmbolaget om att Sirpan har diabetes och gluten (jag trodde att de hellre skulle välja ett annat barn när de fick veta det...). Så nu verkar det som att det faktiskt kommer att bli av! Filmen är ett lågbudgetprojekt och barnen får inget betalt, och det är som sagt ingen stor roll, men ändå - kul, tycker jag!  

Torsdagssoppa

Publicerad 2007-09-20 12:57:15 i Allmänt,

I kväll ska vi hem till familjen F och äta soppa. Vi är tre familjer som har kommit överens om att turas om att bjuda på soppa på torsdagarna, efter att vi suckat över att vi träffas så sällan trots att vi bor så nära varandra, och nu har vi kommit igång: För en vecka sedan var vi hos oss, och för två veckor sedan hos David och Erica. Mycket trevligt att umgås med sina vänner på ett opretentiöst sätt och samtidigt slippa fundera på vad man ska laga för mat två torsdagar av tre!

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela