Emmas

Love is in the air

Publicerad 2013-02-14 21:33:00 i Kreativt,

Idag är det inte bara alla hjärtans dag, utan också Jensons födelsedag!
Därför har jag gjort valt att tillägna min torsdags-teckning - på temat Love Is In The Air - till min man och min hund. Jag älskar er båda två!
Som framgår av bilden (hoppas jag!) älskar de också varandra. De som säger att man inte kan köpa kärlek är ute och cyklar. Köp en hund och du får ren och skär kärlek för pengarna.
 
Jenson fyller sju år. Omräknat till hundår blir det 49 och därmed är jag inte äldst i familjen längre. Ha-ha!

Världsarv - värda att besöka

Publicerad 2013-02-10 13:18:00 i Allmänt,

I Bergen fick jag veta veta att Bryggen, där vi höll till, är ett av UNESCOS världsarv. Jag har sedan tidigare besökt några platser som jag visste var världsarv, bland annat Falu Koppargruva, Venedig och Kinesiska muren.
 
Idag har jag letat upp en fullständig förteckning, med karta, över världsarven. Jag kan konstatera att Röros, där jag varit minst en gång per år under hela min uppväxt, är ett värlsarv, och att Guancaste, den del av Costa Rica där vi firade jul och nyår, är ett världsarv.
 
Everglades i Florida, Frihetsgudinnan i New York, Schönbrunn slott i Österrike, Sommarpalatset i Peking, Höga Kusten, Akropolis, de historiska delarna av Wien, Rom, Florens, Pisa och Tallinn, Drottningsholms slott, Westminster Abbey och Towern i London, samt Gaudis arkitektur i Barcelona är andra som redan är avklarade.
 
Nu är jag peppad att besöka fler!

Bergen

Publicerad 2013-02-09 22:45:03 i Allmänt,

Avslutade arbetsveckan med Nordisk tillsynskonferens i Bergen tillsammans med trevliga kollegor. Mäktigt att träffa äver 200 personer som alla arbetar med livsmedelskontroll!
 
Staden Bergen var också en trevlig upplevelse! Hotellet låg på "Bryggen" som är ett av UNESCOS världsarv.
Välkomstmiddan hölls i Håkonsalen, en byggnad från 1200-talet!
Jag och Lena åkte kablebanan upp på Flöyen och beundrade utsikten och solnedgången.
Det blev sent innan vi kom hem på fredag kväll, och veckans fredagsmys ägde rum på Bergen flygplats (lufthave?)

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela