Emmas

Slentrianköttande

Publicerad 2013-06-19 17:26:00 i Mat,

"Jag tänker inte bli vegetarian, men jag har bestämt mig för att sluta slentriankötta".

Jag önskar att jag sagt det själv, men det var min chef/kollega/kompis Daniel som sa så när vi åt lunch idag.

Jag har också bestämt mig för att sluta slentriankötta. Att då och då njuta av en god köttbit, till exempel en grillad biff eller ett flatbröd med spekepölse, kommer jag däremot inte att sluta med!

Fridfullt

Publicerad 2013-06-16 22:09:00 i Alida,

Igår tog jag med mig min kamera och min modell och gick ut för att fotografera på temat "fridfullt". Vi tog många bilder och jag är riktigt nöjd med resultatet. Nu är bara frågan vilken som är den bästa?
 
 
  
 
 
 
 
Det finns ännu fler som är med och kandiderar om förstaplatsen... Men jag har redan valt vilken som får vara mitt bidrag till temautmaningen,och det fick bli den näst översta av de här. Valde jag rätt?

Oväntat besök

Publicerad 2013-06-14 22:35:00 i Allmänt,

Vid halv åtta ikväll ringde det på dörren. Utanför stod en ung tjej som sa "vi på City Gross vill gärna ge ett bidrag till kvällens fredagsmys".
 
Och så räckte hon över en kasse med chips, ostbågar, dip och läsk.
 
Sen gick hon.
 

Miljöförvaltningens chefer når nya höjder

Publicerad 2013-06-05 19:10:51 i Allmänt,

 
Huset är ett miljöanpassat så kallat passivhus på Sånga Säby. Där var chefsgruppen på konferens för ett par veckor sedan, och passade på att kika på solfångarna på taket.
 
Nästa aktivitet medförde inte riktigt samma höga nivå, men var desto roligare:
 
 
I går hade vi möte hemma hos Lena, och passade på att utnyttja veckans friskvårdtimme. 
Efter inledande dramatik och ofrivillig avsittning gick resten av ridturen lugnt till.

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela