Emmas

Flickan som lekte med elden av Stieg Larsson

Publicerad 2007-06-29 16:19:40 i Knoppen,

Även när det gäller den här boken skulle man kunna haka upp sig på osannolik intrig och våldsamt slut där huvudperson blir försatt i livsfara. Men det gör helt enkelt ingenting när hela boken är så välskriven, medryckande och spännande, och personskildringarna känns så äkta (även om figurerna de är osannolika och lite väl goda respektive onda). Jag älskar Lisbeth Salander! Det sämsta med den här boken var att den inte gick att lägga ifrån sig. Nu har jag letat upp en bok i bokhyllan som jag tror inte är så bra, så jag kan få något annat gjort också...

Vi är visst de enda i hela Sverige som har bra väder

Publicerad 2007-06-28 20:12:01 i Allmänt,

Idag har Siri badat i vattenspridaren tillsammans med Alexander och Linnea (som dock är skymd på bilden), och Alida har tillbringat en del av dagen på en dyna på gräsmattan tillsammans med Signe och Tim (som numer får vara lös på tomten när vi är ute).

     

Rum nummer 10 av Åke Edwardson

Publicerad 2007-06-25 19:12:35 i Knoppen,

Inte så himla bra. Segt, speciellt i början, alltför osannolik och invecklad handling. Sen blev det ju ändå spännande på slutet, men börjar det inte gå inflation i deckare där poliserna själva hamnar i livsfara i upplösningen?! Jag tror det gäller varenda deckare jag har läst i år. Hjältarna råkar drabba samman med bovarna och hamnar i en tillsynes hopplös knipa, men lyckas naturligtvis klara sig och sätta fast skurkarna. Vi kan det där nu, kom med nåt annat!

Vår enda länk till omvärlden

Publicerad 2007-06-25 10:33:00 i Allmänt,

när vi är här på landet är Alidas 3G-telefon

(nej, nu ljuger jag uppenbarligen, från och med nu har vi även en bredbandsuppkoppling på 3G-nätet).

Därför var vi extra upprörda när den var försvunnen, och vi så småningom hittade den ute på gräsmattan där den legat i nästan ett dygn i ihållande regn.

Men Mats plockade ur batteriet och lade in telefonen i ugnen på 50 grader i fyra timmar.  Och nu funkar den! Enligt Mats kan det vara så att det är tack vare att batteriet var tomt som den höll.

Sommarlov!

Publicerad 2007-06-18 21:27:39 i Allmänt,

Sommarlov
Direkt från skolavslutningarna åkte våra tjejer med sin Kista-kompis Mattias till sina Kista-kompisar Emelie och Jossan, som flyttat till Älta, och var där i två dagar. Sedan åkte vi till landet över helgen och därifrån körde vi barnen till sina kusiner i Lanna, där de ska stanna en vecka. Bra start på sommarlovet!

En lek med eld av Peter Robinson

Publicerad 2007-06-13 12:50:20 i Knoppen,

Det har blivit mycket deackare på sistone, denna, som man kan vänta sig när det gäller Peter Robinson, av rätt så hög klass när det gäller både personteckningar och kriminalgåta. Men trots att det handlade en del om konst och konstnärer så blev jag aldrig så där riktigt engagerad.

Försmak av sommarlovet

Publicerad 2007-06-04 13:15:48 i Allmänt,

Vi var på landet i helgen, och brände oss i solen, barnen badade i Ölsjön, jag rensade ogräs, Mats klippte gräset. Jag målade sista varvet på taket i vardagsrummet. Mats köpte en retro-stereo i 50-talsstil. Och nu är det bara två veckor kvar till semestern så vi kan vara där länge!

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela