Emmas

"Fasta bröst" är visserligen snyggt -

Publicerad 2009-09-25 11:41:52 i Kroppen,

- och praktiskt för man behöver ingen dyr eller obekväm behå, inte ens när man sportar - men när man är på mammografi önskar man ju att man hade den pösiga och formlösa varianten. Fy sjutton vad det gör ont!!!

Att det inte är något som det pratas om, hur ont det gör att klämma ihop sina bröst vid mammografiundersökning, måste ju tyda på att de flesta inte tycker att det gör särskilt ont. Och min tolkning av detta är att det inte gör särskilt ont om man har mjuka bröst som huvudsakligen består av fettvävnad. Men jag kanske misstar mig, det kanske är så att alla, eller de flesta, tycker det är smärtsamt men att de flesta inte pratar om sådana saker som att få sina tuttar hopklämda?

Eller är det för att det är bara kvinnor som behöver utstå detta? Om någon hittade på en allmän undersökning för män som gick ut på att de skulle klämma ihop snoppen mellan två plattor en gång om året skulle det nog bli protester... Så egentligen kanske det handlar om

Bästa sättet att gå ner i vikt

Publicerad 2009-09-24 17:29:09 i Kroppen,

0-4dbb96a4913c4f10346565353b5537e1.png

Upptäckte häromdagen att mina tajta och långa jeans har blivit för stora och släpar i marken. Hade dessutom konstaterat att jag gått ner 2 kg sedan i juni och tänkte "konstigt, jag har inte ändrat på min träning eller mina matvanor..."

Men hur dum kan man vara - vi köpte en hund i slutet på juni! Ett snabbt överslag ger att jag promenerar ca tre timmar mer per vecka nu än vad jag gjorde tidigare. Det är tydligen vad som krävs.

Två kilo kanske inte låter mycket, kanske är det ingen mer än jag själv som märker skillnaden, men jag märker skillnad!

Även om Jenson är bästa sättet att gå ner i vikt så är inte det bästa med Jenson att jag gått ner i vikt. Han är en supertrevlig kamrat, rolig, kärleksfull, gosig, lekfull...

Jag är lite kär i Bodil Malmsten

Publicerad 2009-09-23 17:12:19 i Knoppen,

Jag har nyss läst ut "Hör bara hur ditt hjärta bultar i mig".

Det är en slags fortsättning på "Priset på vatten i Finistere". Bloggböcker - inte romaner, det är inte poesi... bara små noteringar om allt möjligt, och i denna också bilder.  Jag har svårt att förklara vad det är som är så bra, men jag känner mig faktsikt nästan kär när jag läser dem. Fast denna grep mig kanske inte riktigt lika mycket som "priset på vatten", om man nu ska värdera.

Läsk eller saft - spelar det någon roll?

Publicerad 2009-09-17 16:49:06 i Mat,

Idag har DN en stor artikel om hälsoriskerna med läsk. Läsk, läsk, läsk. Är det inte lika illa att dricka saft? Kollade näringsvärdestabellerna och konstaterade att saft och läsk innehåller lika mycket socker, ungefär 10 gram per 100 gram. Fast saft kanske inte är något hälsoproblem för ingen dricker det nu för tiden??

I vår familj dricker vi bara läsk på fredag- och lördagkvällar, men saft dricker vi lite oftare... Fast vi dricker ju bara sockerfri saft och läsk - inte heller så hälsosamt kanske...

(Nu är bara frågan, ska jag kategorisera det här till mat eller till kroppen?)

Äntligen en webb-tjänst för oss stockholms-cyklister!

Publicerad 2009-09-11 16:21:58 i Allmänt,

Jag cyklar till jobbet

Jag har faktiskt saknat en motsvarighet till Hitta.se´s och Eniro´s vägbeskrivningar, för cyklister. Det är inte så himla lätt att veta hur man bäst tar sig från norra förorterna till Kungsholmens östra spets per cykel. Nu finns den!

(Jag har bestämt mig för att återuppta mitt bloggande, och nu med mer bilder - gärna på mig själv - efter att ha besökt Linas nya fina blogg. Eftersom jag inte är lika fin som Lina och inte har någon som tar en massa fantastiska kort på mig så får jag rita istället!)

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela