Emmas

Idag fyller min blogg 10 år

Publicerad 2015-01-10 21:09:00 i Alida, Kreativt, Siri,

... och jag firar alltså 10-årsjubilum som bloggare!
 
Som bloggare har jag varit oregelbunden, särskilt sedan jag gick med i Facebook, och nu senast Instagram. Vad ska man publicera var? Vad ska man publicera överhuvudtaget? Tydligen var jag medveten om att det "problem" skulle uppstå, kan man utläsa av det här inlägget från 2007:
(Nu har jag ju sent om sider avvecklat hemsidan)
 
Totalt är jag i alla fall uppe i 983 inlägg, så snart är det dags för ett jubileum till! Jag ska erkänna att rätt så många av inläggen är riiiktigt tråkiga, men andra är roligare:
 
En hel del bilder har jag visat, mest foton men även teckningar och målningar. Här är kommer några av mina personliga favoriter:
Siri som Hulken 2008
 
Alida som hondjävul 2008
 
Blonderad Siri 2013 (sedan dess har hon haft både rosa, blått och lila hår)
Alida har blivit vegetarian 2013 
 
"Finn ett fel", från i år
 Familjeporträtt 2014
 
Familjeporträtt 2008  

Inte så lika. Eller?

Publicerad 2015-01-03 20:25:45 i Alida, Siri,

Det är lite synd om Siri eftersom jag alltid väljer ut en bra bildpå Alida och försöker efterlikna den. Den här gången lyckades jag väldigt bra med attfå samma bakgrund, i alla fall!
 
Här sitter Siri och läser gymnasiebroschyrer. Det är mycket val och framtid hos oss just nu: Siri ska välja gymnasium och Alida högskola. Ovisst var vi har tjejerna efter sommaren! Men Siri lär ju bo hemma i alla fall. Kanske Alida också om hon börjar i Uppsala.
 
Hela bildserien med mina döttrar vid olika åldrar, fast samma, hittar du i mitt digitala fotoalbum.
 
 

Om

Min profilbild

Emma

Med man, två barn, sommarstuga, hund och kombi har jag blivit vad man kallar en riktig svensson. Och vet du vad? Jag trivs med det!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela